|
Gereformeerde Kerke
in Suid-Afrika
Posbus 20004, Tel. (018) 297 3989
NOORDBRUG 2522 Faks. (018) 293 1042
POTCHEFSTROOM
E-pos: nvorster@telkomsa.net |
The Hon. F Chohan-Kota |
The Hon. HP Chauke |
Chair, Portfolio Committee on Justice & Constitutional
Development |
Chair, Portfolio Committee on Home Affairs |
National Assembly |
National Assembly |
PO Box 15 |
PO Box 15 |
CAPE TOWN |
CAPE TOWN |
8000 |
8000 |
Geagte Me. Chohan-Kota and Mr Chauke
Voorlegging aan die
Portefeulje-Komitee van die Departement van Binnelandse Sake oor die wysiging
van die Huwelikswet (Wet No. 25 van 1961): reaksie op die
Konsepwet vir Burgerlike Verbintenisse (Civil Unions Bill)
Die deputate vir skakeling met die owerheid
van die Gereformeerde kerke in Suid-Afrika wil graag die volgende standpunt aan
u voorlê in verband met die voorgenome wettiging van homoseksuele huwelike. Die
standpuntstelling word vergesel van ‘n bylaag waarin ‘n beredenering van Bybelse
gegewens en regsfilosofiese gegewens vervat is.
Ons standpunt is soos volg:
-
Volgens die Skrif is homoseksuele gedrag teen die
skeppingsorde (contra naturam). God het die heteroseksuele
monogame huwelik ingestel as die ruimte waarbinne seksualiteit moet
plaasvind. Daarom moet enige vorm van homoseksuele gedrag en dus ook die
sogenaamde homoseksuele huwelik deur die Christelike etiek afgewys word.
Persone met die homoseksuele oriëntering het die verantwoordelikheid om
hulle te weerhou van homoseksuele gedrag net soos alle ander mense ten
opsigte van hulle gebroke menslike natuur selfbeheersing moet beoefen.
-
Vanweë die feit dat homoseksuele gedrag contra
naturam is, kan die Christelike etiek en dus ook die kerk nie enige
legitimiteit verleen aan ’n homoseksuele verhouding of ‘n homoseksuele
huwelik nie. Hierdie beskouing vorm die waardestelsel van die
meerderheid van die Suid-Afrikaanse samelewing. Vanweë die feit dat ‘n
grondwet groei uit ‘n bepaalde geskiedenis en die waardestelsel van die
gemeenskap behoort te weerspieël, behoort die owerheid in Suid-Afrika
daarom ook nie enige legimiteit te verleen aan homoseksuele huwelike
nie. Aangesien wetgewing ook ‘n etiese waarde weerspieël en skep sal
sodanige wetgewing die boodskap aan die Suid-Afrikaanse bevolking
deurgee dat homoseksuele gedrag moreel aanvaarbaar is en normale gedrag
is.
-
Dit is verder ons mening dat die wetlike herdefiniëring
van die huwelik tot ‘n verbintenis wat mense van dieselfde geslag kan
insluit, verreikende gevolge vir ons samelewing kan hê. Dit sal beteken
dat homoseksuele egpare ook kinders wetlik mag aanneem en grootmaak.
Volgens ons kan ‘n homoseksuele huwelik nie ‘n ruimte bied waarin
kinders natuurlik opgevoed kan word nie, aangesien studies reeds bewys
het dat kinders leiding van ouers van beide geslagte nodig het. Sodanige
herdefiniëring van die huwelik sal eerder tot verdere abnormaliteite in
ons samelewing lei, wat reeds swaar getref word deur die verbrokkeling
van familie-en gesinsnetwerke. Verder sal ‘n herdefinisie van die
huwelik beteken dat die staat die reg op seksuele oriëntasie ingevolg
artikel 9 van die Grondwet ongekwalifiseerd handhaaf, sonder om enige
grense vir die uitoefening van die reg te stel. Dit sal volgens ons
ruimte laat vir die toekomstige wettiging van poligamiese huwelike en
ander verbintenisse .
-
Volgens die gedragswetenskappe is die homoseksuele
oriëntering van kern- of egte homoseksueles nie veranderbaar nie.
Hierdie oriëntasie is geleë in ‘n bepaalde verlies in die
ontwikkelingsfases gedurende die kinderjare. Die kerk behoort met
Christelike liefde en pastorale deernis die persoon met ‘n homoseksuele
oriëntasie te begelei om hierdie verlies te verstaan en te verwerk. Die
homoseksuele persoon het nie gekies om so ‘n oriëntasie te hê nie, maar
kan kies wat om daarmee te maak.
-
Die gelowige persoon met ‘n homoseksuele oriëntering,
wat nie homoseksuele gedrag beoefen nie moet as volle lid van die kerk
hanteer word en moet dieselfde regte as enige ander gelowige geniet. As
landsburger moet die persoon met ‘n homoseksuele oriëntasie alle regte
van die grondwet geniet en mag daar op geen wyse teen so ‘n persoon
gediskrimineer word nie. Hierdie regte sluit egter nie die aangaan van
‘n homoseksuele verhouding of huwelik in nie, omdat die huwelik ‘n
heteroseksuele verbintenis is. ‘n Homoseksuele huwelik of wettige
homoseksuele verbintenis word nie in die Christelike etiek as ‘n
fundamentale reg beskou nie.
-
Homofobiese gedrag en ook ander diskriminasie teen
persone met ‘n homoseksuele oriëntasie is egter strydig met die
liefdesgebod en dus oneties. Die kerk en die owerheid moet alle vorme
van homofobiese gedrag afwys.
-
Persone met ‘n homoseksuele oriëntasie het dus die reg
om volledig menslik behandel te word in die kerk en in die samelewing,
maar het die verantwoordelikheid om hulle te weerhou van enige vorm van
homoseksuele gedrag en kan nie aanspraak maak op die reg van ‘n
homoseksuele huwelik nie.
Vir ‘n gedokumenteerde weergawe van ons
standpunt verwys ons u na die aangehegte
bylaag.
Met agting
Dr N. Vorster
Skriba Deputate vir gesprek met die owerheid.
Hierdie is die webblad van Dr Hennie van Wyk. Standpunte op hierdie blad is sy eie of die van outeurs wie se werk geplaas word,
in watter geval die standpunte die van die genoemde outeur is.